Nagyszerű tanácsok a Reputation Managementről, amelyeket bárki könnyen követhet

A hírnévmenedzsment egyike azoknak az üzleti készségeknek, amelyek valóban megalapozhatják vagy megtörhetik a karriereket. Sajnos túl kevés üzletember tiszteli a hírnévmenedzsmenthez szükséges erőfeszítéseket. Szerencsére az alábbiakban bemutatott tippek és útmutatások bárki jövőbeli kilátásaiban valódi változást hozhatnak.

Mielőtt túl sok erőfeszítést fektetne az online hírnévkezelésbe, ellenőrizze, hogy mennyire van szüksége, ha egyáltalán van rá szüksége. Keressen rá vállalkozására a Google és a Bing segítségével. Negatív találatok jelennek meg? A vállalkozása által üzemeltetett weboldalak és blogok csak néhány találatnál jelennek meg, vagy egyáltalán nem? Ha bármelyik kérdésre igennel válaszol, az azt jelenti, hogy van munkája.

A közösségi médiaoldalakon való közzététel fontos vállalkozásának hírneve szempontjából. Legalább hetente többször kellene posztolnia ahhoz, hogy marketingkampányát hatékonyan tudja működtetni. Ha úgy találja, hogy a közösségi oldalakon való posztolás túlterhelő, fontolja meg, hogy felfogad egy asszisztenst, aki elkészíti a posztokat Ön helyett.

Ha még gondosabban szeretné szemmel tartani vállalkozása hírnevét, próbáljon meg riasztási rendszert létrehozni. Ez egy olyan e-mail, amelyet naponta kap, és amely értesíti Önt arról, ha cégét megemlítik az interneten. Ezek ugyan némi pénzbe kerülnek, és rövid időt vesz igénybe a beállításuk, de rengeteg hasznos információval szolgálhatnak.

Vállalkozásának hírnevét úgy is nyomon követheti, ha online kereséseket végez vállalkozására vonatkozóan. Így képet kaphat arról, hogy mit látnak az emberek, amikor Önre keresnek. Ügyeljen arra, hogy különös figyelmet fordítson mind a webes, mind a képi találatokra. A képek megmutatják, hogy milyen grafikák kötődnek az Ön cégéhez az interneten.

Próbáljon meg olyan közösségi hálózatot használni, mint a LinkedIn, hogy segítse hírnevének kezelését. Ez a közösségi hálózat egy kicsit magasabbra tud rangsorolni, mint néhány másik. A kisvállalatok számára is fontos eszköz. Sokan ugyanis a keresőmotorok helyett a LinkedIn-en szeretnek szakmai szolgáltatásokat keresni.

Ha hibát követ el, kérjen gyorsan bocsánatot. A legtöbb ember tisztában van azzal, hogy mindenki ember és hibák előfordulnak. Ha ki tudja javítani a hibát, tegye meg gyorsan, és foglalkozzon vele a weboldalán vagy a közösségi médiaoldalán. Ha nem tudja kijavítani a hibát, kérjen bocsánatot, és folytassa a vállalkozását.

Fordítson figyelmet a közösségi média fórumaira. Győződjön meg róla, hogy azonnal válaszol, lehetőleg egy-két órán belül. A legtöbb vállalat nem lesz olyan szorgalmas, mint Ön, így ez előnyt jelent Önnek.

Ha valakinek az ötleteit használja fel, akkor mindig ügyeljen arra, hogy az illetőnek adjon hitelt. Odakint mindenki tanulhat egy kicsit másoktól, így a kellő elismerés megadása megmutatja az embereknek, hogy nem gondolja, hogy fölötte áll. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy kiérdemelje a tiszteletüket.

Ha vállalkozása van, bánjon tisztelettel az alkalmazottjaival. Ha ezt az elvet figyelmen kívül hagyják, annak súlyos következményei lehetnek. Ha elterjed a hír, hogy rossz munkáltató sokan megtagadhatják, hogy üzletet kössenek önnel.

Ha javítani szeretné a vállalata hírnevét, fontolja meg, hogy önkéntes munkával jobban bekapcsolódik a közösségébe. A fogyasztók szeretik azokat a vállalatokat, amelyek komolyan veszik a társadalmi felelősségvállalást. Azzal, hogy időt vagy pénzt adományoz a helyi közösségnek, pozitív irányba tereli cége hírnevét, és ezt a vásárlók is látni fogják.

Nem biztos, hogy sikerrel jár az üzleti életben, ha nem építi az imidzsét. Ha nem találja ki, hogyan alakítsa az emberek megítélését, az valóban megnehezítheti, hogy jól menjen az üzletben. Nyomtassa ki ezt a cikket, és szükség esetén hivatkozzon rá.